Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Online-ul nu se invata in scoli!

-------ADVERTORIAL------

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Initiativa apartine Ziarului de Iasi si clubului Oameni din Online. Vor sustine prezentari in cadrul conferintei: Gabriel Mardarasevici (Ness Technologies Romania), Adrian Mironescu (Idegrafo), Ciprian Gavriliu (PlayTheBalls), Gabriel Curcudel (Advert Point), Doru Panaitescu (consultant independent), Dorin Boerescu (2parale.ro) si Gabriel Amarandei (haipa.ro).

    Ziarul de Iasi va propune pina la eveniment o serie de interviuri cu cei implicati in acest proiect.

    Astazi stam de vorba cu Adrian Monoranu - lector universitar (Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor a Universitatii "Al. I. Cuza"), moderatorul evenimentului.

     

    Prezenta mea in online, in adevaratul sens al cuvintului, a inceput in decembrie 2006 cind mi-am deschis blogul Marketing in cuvinte si imagini. A urmat contul de Twitter, integrarea cu Facebook, LinkedIN, Youtube si aproape toate retelele sociale existente. Fenomenul web 2.0 m-a fascinat imediat si de atunci am tot inceput sa acumulez. Pentru ca am avut mereu aproape tinerii, am incercat sa le dau si lor din pasiunea mea, sa le transmit microbul online-ului. Pentru unii a mers, pe altii i-a lasat rece. Online-ul nu e pentru toata lumea.

    Se face marketing online in universitate?

    Universitatile care au programe de studiu in aceasta directie sint destul de putine. Institutia pe care o reprezint, Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor nu are un program de studiu focalizat pe marketing online. Exista insa discipline integrate in programele de studii ale specializarii Marketing care trateaza subiecte specifice marketingului online. Avem un curs de e-Marketing, avem curs de Direct Marketing care trateaza si probleme de e-mail marketing, avem cursuri de Web Design integrate in mai multe programe de studii si de asemenea avem cursuri de Publicitate si Promotii care includ si module specifice mediului on-line. Cu toate acestea, trebuie sa recunosc ca un program de studii, master indeosebi, pe zona de marketing online ar fi mai mult decit bi-nevenit.
    Studentii devin preocupati de zona aceasta, e adevarat nu in numar foarte mare si acest lucru poate insemna deschiderea unei noi piete. In momentul actual, in afara de cele citeva informatii pe care le primesc la disciplinele amintite, studentii se informeaza despre online participind la evenimente de genul Link Your Business, IMTO, etc., unde accesul este totusi limitat, acestea fiind cu un pronuntat focus pe zona business. Majoritatea celor care sint pasionati de online devin autodidacti aproape obligatoriu si se informeaza prin eforturi proprii.

    Incurajati proiectele online ale studentilor?

    Printre studentii care mi-au trecut prin fata am remarcat destui pasionati de online iar unii dintre acestia au si demarat proiecte in aceasta zona. E greu la inceput pentru ca resursele sint limitate, dar vointa este uneori mult mai puternica decit in cazul altor antreprenori. Dorinta de a reusi, de a se face cunoscuti ii determina sa invete mult mai rapid si acesta poate fi un avantaj de luat in calcul. De asemenea, claritatea si simplitatea ideilor trebuie apreciata. Cu cit ajungi sa fii mai dezvoltat, cu atit incepi sa complici lucrurile, ori in cazul studentilor, ideile lor de proiecte online sint simple si uneori foarte eficiente. Ele rasar din necesitatile lor de zi cu zi, din faptul ca reprezinta generatia specifica web 2.0. Daca eu a trebuit sa inteleg fenomenul si sa-mi schimb modul de a folosi internetul, ei, tinerii, nu au nevoie de adaptare pentru ca deja sint formati in directia aceasta.

    Cum pot cistiga firmele din cunostintele studentilor despre online?

    Toti angajatorii cauta absolventi cu experienta insa uita de un aspect foarte important, universitatea nu poate produce specialisti cu 2-3 ani experienta. Firmele trebuie sa se implice in procesul de educare oferind oportunitati, internship-uri, traininguri. In momentul de fata, online-ul este o zona prea putin exploatata de companii iar absolventii nostri pot aduce un suflu proaspat. Cu alte cuvinte, cultura online-ului in firme poate fi dezvoltata prin cunostintele cu care vin studentii. Acestia inteleg mult mai usor importanta unui blog corporate, prezenta unui brand intr-o retea sociala, importanta PR-ului online etc. In cadrul programelor de studiu se pune foarte mult accentul pe studii de caz, iar studentii pot vedea si se pot convinge de importanta prezentei online si de integrarea acestui mediu in strategiile de marketing ale unei companii. Ei pot aduce toate aceste cunostinte intr-o companie romaneasca insa au nevoie de incredere.

     


    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dan CONSTANTIN

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri