joi, 28.03.2024
Initiativa apartine Ziarului de Iasi si clubului Oameni din Online. Vor sustine prezentari in cadrul conferintei: Gabriel Mardarasevici (Ness Technologies Romania), Adrian Mironescu (Idegrafo), Ciprian Gavriliu (PlayTheBalls), Gabriel Curcudel (Advert Point), Doru Panaitescu (consultant independent), Dorin Boerescu (2parale.ro) si Gabriel Amarandei (haipa.ro).
Ziarul de Iasi va propune pina la eveniment o serie de interviuri cu cei implicati in acest proiect.
Astazi stam de vorba cu Adrian Monoranu - lector universitar (Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor a Universitatii "Al. I. Cuza"), moderatorul evenimentului.
Prezenta mea in online, in adevaratul sens al cuvintului, a inceput in decembrie 2006 cind mi-am deschis blogul Marketing in cuvinte si imagini. A urmat contul de Twitter, integrarea cu Facebook, LinkedIN, Youtube si aproape toate retelele sociale existente. Fenomenul web 2.0 m-a fascinat imediat si de atunci am tot inceput sa acumulez. Pentru ca am avut mereu aproape tinerii, am incercat sa le dau si lor din pasiunea mea, sa le transmit microbul online-ului. Pentru unii a mers, pe altii i-a lasat rece. Online-ul nu e pentru toata lumea.
Se face marketing online in universitate?
Universitatile care au programe de studiu in aceasta directie sint destul de putine. Institutia pe care o reprezint, Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor nu are un program de studiu focalizat pe marketing online. Exista insa discipline integrate in programele de studii ale specializarii Marketing care trateaza subiecte specifice marketingului online. Avem un curs de e-Marketing, avem curs de Direct Marketing care trateaza si probleme de e-mail marketing, avem cursuri de Web Design integrate in mai multe programe de studii si de asemenea avem cursuri de Publicitate si Promotii care includ si module specifice mediului on-line. Cu toate acestea, trebuie sa recunosc ca un program de studii, master indeosebi, pe zona de marketing online ar fi mai mult decit bi-nevenit.
Studentii devin preocupati de zona aceasta, e adevarat nu in numar foarte mare si acest lucru poate insemna deschiderea unei noi piete. In momentul actual, in afara de cele citeva informatii pe care le primesc la disciplinele amintite, studentii se informeaza despre online participind la evenimente de genul Link Your Business, IMTO, etc., unde accesul este totusi limitat, acestea fiind cu un pronuntat focus pe zona business. Majoritatea celor care sint pasionati de online devin autodidacti aproape obligatoriu si se informeaza prin eforturi proprii.
Incurajati proiectele online ale studentilor?
Printre studentii care mi-au trecut prin fata am remarcat destui pasionati de online iar unii dintre acestia au si demarat proiecte in aceasta zona. E greu la inceput pentru ca resursele sint limitate, dar vointa este uneori mult mai puternica decit in cazul altor antreprenori. Dorinta de a reusi, de a se face cunoscuti ii determina sa invete mult mai rapid si acesta poate fi un avantaj de luat in calcul. De asemenea, claritatea si simplitatea ideilor trebuie apreciata. Cu cit ajungi sa fii mai dezvoltat, cu atit incepi sa complici lucrurile, ori in cazul studentilor, ideile lor de proiecte online sint simple si uneori foarte eficiente. Ele rasar din necesitatile lor de zi cu zi, din faptul ca reprezinta generatia specifica web 2.0. Daca eu a trebuit sa inteleg fenomenul si sa-mi schimb modul de a folosi internetul, ei, tinerii, nu au nevoie de adaptare pentru ca deja sint formati in directia aceasta.
Cum pot cistiga firmele din cunostintele studentilor despre online?
Toti angajatorii cauta absolventi cu experienta insa uita de un aspect foarte important, universitatea nu poate produce specialisti cu 2-3 ani experienta. Firmele trebuie sa se implice in procesul de educare oferind oportunitati, internship-uri, traininguri. In momentul de fata, online-ul este o zona prea putin exploatata de companii iar absolventii nostri pot aduce un suflu proaspat. Cu alte cuvinte, cultura online-ului in firme poate fi dezvoltata prin cunostintele cu care vin studentii. Acestia inteleg mult mai usor importanta unui blog corporate, prezenta unui brand intr-o retea sociala, importanta PR-ului online etc. In cadrul programelor de studiu se pune foarte mult accentul pe studii de caz, iar studentii pot vedea si se pot convinge de importanta prezentei online si de integrarea acestui mediu in strategiile de marketing ale unei companii. Ei pot aduce toate aceste cunostinte intr-o companie romaneasca insa au nevoie de incredere.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Preţul aurului a urcat joi la 327,8351 lei/gram, o nouă valoare record
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |