marti, 19.03.2024
Afacerea autobuzelor second-hand DAF a ajuns la Autoritatea Nationala de Reglementarea si Monitorizare a Achizitiilor Publice (ANRMAP). Achizitionarea mijloacelor de transport in comun la suprapret si de la o firma paravan a intrat in atentia institutiei. Presedintele ANRMAP, Dan Vladescu, a declarat pentru „Ziarul de Iasi" ca se gandeste sa efectueze un control la Primarie din cauza neregulilor semnalate. „La nivelul institutiei se analizeaza oportunitatea efectuarii unui control la autoritatea contractanta", ne-a transmis Dan Vladescu. ANRMAP ar trebui sa analizeze si sa evalueze modul in care a fost atribuit contractul de achizitie publica firmei Transaccept din Barlad.
O afacere cu profit 100%
Itele afacerii prin care sunt cheltuiti banii publici pe autobuze second-hand si cu aer conditionat doar la sofer au fost scoase in evidenta in repetate randuri de „Ziarul de Iasi". Cele 20 de autobuze au fost cumparate de Primarie la un pret de 1,59 de milioane de lei, fara TVA, cu mult peste pretul pietei. Municipalitatea cumpara masini la un cost de 18.000 de euro, fara TVA, pe bucata. Autobuzele urbane SH expuse vanzarii pe site-urile de specialitate au preturi la jumatate. Un autobuz DAF cu aceleasi conditii tehnice ca in caietul de sarcini al Primariei, adica motor turbo diesel, an de fabricatie dupa 1997, motor de minimum 217 CP si cu instalatie de aer conditionat, are un pret de 15.000 de euro. Daca numarul de kilometri de la bord depaseste un milion, pretul unui autobuz DAF poate scadea pana la 9.000 de euro. Diferentele de costuri vor intra in conturile unei firme de apartament, care nu are activitate. Societatea Transaccept SRL are sediul intr-un apartament din Barlad si a castigat licitatia municipalitatii desi a raportat anul trecut 0 lei cifra de afaceri, 0 lei venituri, datorii la stat de 2.300 de lei si 0 angajati. Acum doi ani, firma din judetul Vaslui avea cifra de afaceri de 800 de lei si o pierdere neta de 5.100 de lei. In spatele acestei societati se afla insa firma Unistil SRL care opereaza pe mai multe trasee din municipiu. Patronul Vasile Puscasu a garantat pentru fostul sau partener de afaceri cu cifra de afaceri a firmei sale. Cele doua societati au colaborat acum patru ani, atunci cand au obtinut trasee de transport in comun in Barlad. In cadrul licitatiei, Unistil SRL a devenit astfel sustinatorul din punct de vedere economic si financiar al ofertantului. In aceasta calitate, firma lui Puscasu a depus la Primarie dovada cifrei de afaceri globale din ultimii trei ani. In acest mod, Transaccept a intrunit conditiile de eligibilitate impuse de municipalitate. „Firma mi-a solicitat ajutorul si nu m-a deranjat sa-l ajut asa. Administratorul a apelat la mine si l-am sprijinit ca un partener de afaceri. In 2003, cand am licitat Barladul, nu aveam suficiente masini si a mai venit el cu niste masini. Asa cum am avut si eu nevoie de ajutor atunci, acum am venit cu cifra mea de afaceri. Partenerii de afaceri se ajuta intre ei. Nu castig nimic din aceasta afacere", a declarat acum cateva zile Puscasu. Cealalta firma care a participat la licitatie, Fila Company, a fost descalificata deoarece nu avea cifra globala de afaceri mai mare de 2,3 milioane de lei, masinile de tip Mercedes erau mai vechi de 1997 si nu erau echipate cu instalatii de aer conditionat, asa cum cerea caietul de sarcini.
Zece autobuze ascunse
Contractul a fost semnat cu Transaccept pe 2 august, iar primul lot de 10 autobuze au fost aduse la Iasi saptamana trecuta. Mijloacele de transport au fost ascunse insa de ochii lumii. Autobuzele DAF, fabricate in anii 1998, 1999 si 2000, au fost bagate in garajele detinute de Unistil in Tudor Vladimirescu. Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public nu au permis presei nici macar sa le vada, pe motiv ca sunt sigilate. Mai mult, s-a dovedit ca autobuzele nu au instalatii de aer conditionat in compartimentul pasagerilor, ci doar in cabinele soferilor. Reprezentantii Primariei au verificat masinile, le-au testat si au semnat procesul verbal de receptie. Mai mult, acestia sustin ca pretul masinilor este chiar foarte bun raportat la dotari. „La pretul acesta, este un business bun", a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Abia intors din concediu, viceprimarul Mihai Chirica sustine ca le-a atras atentia reprezentantilor RATP asupra modului in care au tinut masinile departe de ochii lumii. Edilul a spus ca va inspecta personal mijloacele de transport in comun pentru a vedea in ce stare au fost aduse. „Maine (n.r. - azi) voi avea si eu o discutie la RATP. Vreau sa vad si eu autobuzele. Vreau sa vad in primul rand daca instalatia de aer conditionat este doar la sofer sau este in partea din fata a autobuzului, care este o chestiune diferita. Daca este doar la sofer, sa si le ia acasa. Eu vreau sa le vad functionand bine", a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Acesta este convins ca procedura de achizitii publice a fost organizata conform legii. Mai mult, Chirica a declarat ca ANRMAP nu are competenta de a verifica contractul Primariei, ci doar procedura de achizitii publice. Institutiile care ar avea competente in acest caz, conform viceprimarului, ar fi organele de cercetare penala. „Nu cred ca vor fi probleme. ANRMAP nu este un organ de ancheta, ci verifica daca procedura este corecta", a declarat viceprimarul Mihai Chirica.
Cuvinte cheie:
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Prognoza meteo: Ne aşteaptă un început de aprilie mai călduros decât normalul termic
Dan Voiculescu șantajează PSD-PNL cu candidatura lui Piedone la Primăria Capitalei
Iubitul Arynei Sabalenka, Konstantin Koltsov, a murit la vârsta de 42 de ani
Azi, Simona Halep revine pe teren. De la ce oră ar putea începe partida
Interviu ZdI TV - Bilanț la Tomești: ce s-a construit și ce urmează
Câteva observaţii din dronă asupra întâmplărilor nefericite de la Vniversitate
Ce relații comerciale mai are Iașul cu Rusia. S-a redus diferența dintre importuri și exporturi
Pasionații de programare și hardware se pot înscrie la concursul național iTEC
Fiscul vrea să-i scoată la mezat bunurile unei femei care a avut un atelier de confecții
Peisagiștii evită să participe la o licitație a Primăriei pentru finalizarea unor „părculețe”
FOTBAL Leo, trezeşte-te, că nenoroceşti fotbalul ieşean! Cine-i arată lui Grozavu bârna din ochi?
Lista celor 10 finaliști pentru Premiul Național pentru Proză „Ziarul de Iași” 2024
In memoriam Paulică Răileanu, un reputat profesor al Politehnicii ieșene
Lista școlilor unde pot începe lucrări: Primăria a semnat opt contracte
Bosch va monta pe tramvaiele din Iași sisteme „inteligente” pentru evitarea accidentelor
O tânără din Iaşi, designer pentru celebrul brand adidas. A absolvit London College of Fashion
Proiectul A8 a ajuns „bătaia de joc a Guvernului Ciolacu/Ciucă”
O hoaţă a atacat o femeie chiar dacă era însoţită de un bărbat
NATO, confruntarea Vestului cu Rusia, ambițiile lui Klaus Iohannis
„D-ale noastre, ale studenţilor”. Tableta de duminică: astăzi, despre „gen”, „deci” şi „fără deci”!
VIDEO Dronele ucrainene au pătruns 1.000 de km în Rusia și au aruncat în aer două rafinării
VIDEO Un român este cel care a dat ”voce” deșertului Arrakis în superproducția Dune 2. Cine este
Duelul reftorilor sau cum reftorul Tudorel a întins floreta iar reftorul Caşcaval i-a luat maul
VIDEO Explozie puternică la o rafinărie din Rusia lovită de drone ucrainene
Anual, la nivel mondial, 1 milion de persoane mor din cauza poluării atmosferice
VIDEO Meciul Alcaraz – Zverev de la Indian Wells, întrerupt din cauza unui roi de albine
Substanţă cancerigenă, descoperită în unele produse împotriva acneei
Cosmin PAȘCAAlianţa PSD-PNL, mai puternică decât Putin? |
Briscan ZARABunici obraznici |
Cristina DANILOVNoi, femeile |
Nichita DANILOVÎntre artă şi credinţă |