Efectele maretului plan de transport aprobat anul trecut sint invizibile

marți, 04 ianuarie 2005, 00:00
2 MIN
 Efectele maretului plan de transport aprobat anul trecut sint invizibile

Efectele noului plan pentru transportul in comun iesean, adoptat de consilierii locali anul trecut cu mare tam-tam, se lasa inca asteptate. Oficialii orasului au sustinut ca, pina la sfirsitul lui 2004, odata cu preluarea societatii „Autobuzul” de catre RATP, pretul unui bilet pe microbuzele galbene va cobori la 8.000 de lei. Ulterior, termenul a fost prelungit pina la 1 ianuarie 2005. „Desi am preluat oficial microbuzele, acestea se afla inca in administrarea celor de la Autobuzul, pina in momentul in care la aceasta societate va fi declarat falimentul. Noi nu putem intra in curtea lor sa le impunem politica de preturi”, a declarat Adrian Mihai, purtator de cuvint RATP. In plus, conducerea RATP ia in calcul scumpirea biletelor pentru tramvaie si troleibuze. „Ne gindim sa cerem o crestere a preturilor, pentru ca deja s-a scumpit curentul, iar actualul pret, de 8.000 lei, este mai mic decit cel pe care l-am calculat initial”, a mai spus Mihai. Tot de la 1 ianuarie, muncitorii de la „Autobuzul” urmau sa devina angajati cu acte in regula la RATP. „Deocamdata, doar 20 dintre cei 300 de angajati ai Autobuzul care au depus cerere de angajare au dosarele complete. Procedura este incetinita de dificultatea cu care se obtin avizele medicale si psihologice”, a precizat Adrian Mihai.
O alta promisiune a municipalitatii in momentul aprobarii planului de transport in comun a fost ca, de la inceputul anului, traseele RATP vor fi separate de cele ale transportatorilor privati. „Negocierile purtate intre Primarie si operatorii de transport in comun au ajuns in impas deoarece transportatorii privati sint de parere ca taxele cerute de RATP pentru inchirierea traseelor sint prea mari. Pina la sfirsitul acestei luni, estimez ca vom ajunge la un acord”, a declarat Mihai Chirica, director tehnic al Primariei. Pe de alta parte, oficialii RATP sint de parere ca privatii tergiverseaza intentionat negocierile. „Nu cred ca firmele de maxi-taxi sint de acord cu noul plan de transport. Ar insemna sa intre sub directa noastra coordonare, si nu ar mai putea sa practice evaziunea fiscala, prin revinzarea biletelor, care este principala lor sursa de venit”, a incheiat Adrian Mihai. Directia tehnica a Primariei este de parere ca cetatenii vor simti concret efectele planului de transport abia odata cu achizitionarea de catre RATP a celor 50 de autobuze. (Cezar PADURARIU)

Comentarii