Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

Primaria vrea sa-i indese din nou pe ieseni in trolee si tramvaie

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Un proiect de maxima importanta pentru oras se dezbate zilele acestea, cu usile inchise, in Palatul Roznovanu. Sefii orasului vor sa puna la punct, in doar citeva zile, ceea ce nu au reusit in 12 ani, adica o strategie pentru transport in comun. Se fac si se desfac trasee, intr-un ritm febril. "Eliminati-i pe transportatorii privati de pe traseele principale!", pare sa fie cuvintul de ordine in Primarie. De cealalta parte, operatorii de maxi-taxi, multi cu masini proaspat cumparate in leasing, ameninta cu boicotarea planului de transport. O noua runda de negocieri cu operatorii privati se va desfasura lunea viitoare. Noul plan de transport in comun trebuie sa fie definitivat pina pe 5 martie, cind primarul Gheorghe Nichita il va supune aprobarii Consiliului Local. "Cu aceasta ocazie, consilierii vor dezbate si planul de achizitionare a noilor mijloace de transport", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Practic, CL va hotari daca si cind Primaria va demara achizitii de mijloace de transport noi, de zeci de milioane de euro.
    Chiria pe trasee perceputa privatilor va fi mai mica
    Reprezentantii Primariei au incercat ieri sa obtina de la operatorii de maxi-taxi acordul ca vor parasi, intr-o prima faza, traseele care se suprapun cu cele ale RATEC. "Le-am propus introducerea unei redevente unice pe toate traseele ramase, care va fi sensibil mai scazuta decit cea practicata in prezent", a explicat seful Directiei Tehnice. Tratativele au sarit insa in aer in momentul in care Primaria a propus inlocuirea microbuzelor private de pe aceste trasee cu cele ale SC "Autobuzul". "Voiau sa ne alunge, urmind ca de luni sa intre ilegal microbuzele lor pe traseele noastre. Nu putem fi de acord cu asa ceva. Ne-au dus cu zaharelul timp de doua saptamini si am consumat atita hirtie degeaba", a protestat Costel Pristavu, seful de la "Minibus". De cealalta parte, negociatorii Primariei sustin ca s-au facut progrese. "Nu vrem sa-i indepartam pe operatorii privati, ci sa coabitam cu ei. In general, am gasit intelegere in rindul acestora. Singura problema ar fi statutul juridic al microbuzelor de la «Autobuzul», insa si acest aspect va fi clarificat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
    Care sint etapele
    Planul propus acum de primarul Gheorghe Nichita preia o parte din ideile sustinute de el in urma cu patru ani, in campania electorala. In esenta, acesta vrea sa restabileasca traseele de transport in comun existente inainte de '89 si sa readuca in prim plan RATEC. Aceasta va prelua cea mai mare parte a calatorilor si-i va coordona, prin dispecerat unic, pe ceilalti operatori din oras. Planul lui Nichita ar urma sa se desfasoare in etape. Astfel, intr-o prima faza, firmele de maxi-taxi vor parasi traseele comune cu cele ale RATEC, pentru a nu mai concura cu aceasta. Atunci vor intra in vigoare noile trasee, dintre care 9 vor fi de tramvai, 2 de troleibuz si 10 de autobuz. Pentru inceput, firmele de maxi-taxi vor fi redistribuite pe traseele de autobuze stabilite prin noul plan de transport. De asemenea, maxi-taxi vor circula pe alte 5-6 noi trasee periferice, care vor face legatura intre zonele care nu sint deservite de reteaua RATEC.
    Achizitii de milioane de euro
    In continuare, planul prevede achizitii ambitioase de autobuze, tramvaie si troleibuze. Astfel, urmeaza sa fie cumparate 60 de autobuze noi, estimate la 7,8 milioane euro, 40 de tramvaie second-hand in valoare de 20.000 de euro sau noi, cazul in care ar costa 40 de milioane de euro. De asemenea, se prevede cumpararea a 40 de troleibuze noi, evaluate la 8,4 milioane de euro.
    Pe masura ce Primaria isi va innoi parcul auto, din cele peste 200 microbuze private vor ramine circa 70. "Acest program ii afecteaza pe operatorii de maxi-taxi, insa este nevoie de masuri ferme si destul de dure. Interesul nostru nu este sa-i falimentam, ci sa gasim o formula de coabitare", a comentat primarul Gheorghe Nichita, in momentul lansarii proiectului. Momentul in care Primaria va demara achizitia de noi mijloace de transport in comun va fi decis tot in sedinta extraordinara a CL de pe 5 martie. (Mihai POPA)

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dan CONSTANTIN

    Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

    Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

    Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

    Caricatura zilei

    Liste electorale

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Linkuri sponsorizate

    Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri