RATEC pregateste revolutia traseelor din oras

joi, 06 mai 2004, 23:00
3 MIN
 RATEC pregateste revolutia traseelor din oras

Sistemul de transport electric se va schimba radical din aceasta toamna. Acest lucru se va intimpla in cazul in care Consiliul Local va accepta propunerile RATEC. Schimbarile ar putea avea loc din luna septembrie. In urma unui studiu realizat de firma „Veltona” din Timisoara s-au desprins mai multe formule de optimizare a transportului local. Una dintre ele este modificarea traseelor actuale ale tramvaielor si troleibuzelor. „Vom incerca sa introducem traseele de tip inel, asa cum sint acum traseele 1 si 13. Si vor fi infiintate alte doua trasee”, a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATEC. Practic, tramvaiele vor circula ca intr-un cerc. Totodata, traseele de troleibuze vor fi restructuate drastic. Astfel, se va renunta la traseele 43 si 46, pentru ca sint nerentabile, iar traseul 42 va fi modificat. Printre avantajele acestor masuri, sefii regiei de transport mentioneaza realizarea unei frecvente adecvate, facilitati suplimentare pentru locuitorii din diferite zone ale orasului, eliminarea manevrelor de intoarcere din Tg. Cucu si Tatarasi Nord si realizarea unei legaturi directe intre Canta, Gara si Podu Ros. „Pentru a pune in aplicare acest plan, mai avem nevoie de 13-15 tramvaie si 10 troleibuze”, a completat Mihai. (Felix GUZGA)
Noile linii de tramvai:
n Traseul 1: Rond Copou – Piata Unirii – Tg. Cucu – A. Panu – Podu Ros – Baza III – Metalurgie – Tatarasi – Tg. Cucu – Piata Unirii – Rond Copou. Frecventa: 7 minute; Numar de vehicule: 10 (actualul traseu 1)
n Traseul 1b: Rond Copou – Piata Unirii – Tg. Cucu – Tatarasi – Metalurgie – Baza III – Podu Ros – A. Panu – Tg. Cucu – Piata Unirii – Rond Copou. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14 (actualul traseu 13)
n Traseul 2: Rond Canta – Gara – Podu de Piatra – N. Iorga – Baza III – Rond Tutora si retur. Frecventa: 7 minute. Numar de vehicule: 10 (actualul traseu 2)
n Traseul 3: Billa – Gara – Piata Unirii – Tg. Cucu – Tatarasi – Rond Dancu si retur. Frecventa: 10 minute. Numar de vehicule: 6 (actualul traseu 3)
n Traseul 5: Rond Dacia – Pasaj Alexandru – Podu de Piatra – Podu Ros – Baza III – Rond Tutora si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 15 (actualul traseu 5)
n Traseul 6: Rond Dacia – Pasaj Alexandru – Gara – Billa – Piata Unirii – Tg. Cucu – Tatarasi – Metalurgie – Baza III – N. Iorga – Podu de Piatra – Pasaj Alexandru – Rond Dacia. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14
n Traseul 6b: Rond Dacia – Pasaj Alexandru – Podu de Piatra – N. Iorga – Baza III – Metalurgie – Tatarasi – Tg. Cucu – Piata Unirii – Billa – Gara – Pasaj Alexandru – Rond Dacia. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 14
n Traseul 7: Rond Canta – Gara – Piata Unirii – Tg. Cucu – T. Vladimirescu – Podu Ros – A. Panu – Tg. Cucu – Piata Unirii – Billa – Rond Canta. Frecventa: 9 minute. Numar de vehicule: 6
n Traseul 7b: Rond Canta – Gara – Piata Unirii – Tg. Cucu – A. Panu – Podu Ros – T. Vladimirescu – Bucsinescu – Tg. Cucu – Piata Unirii – Billa – Rond Canta. Frecventa: 9 minute. Numar de vehicule: 6
n Traseul nr. 8: Rond Triumf – Piata Unirii – Tg. Cucu – T. Vladimirescu – Baza III si retur. Frecventa: 10 minute. Numar de vehicule: 6
Noile linii de troleibuz:
n Traseul 41: Rond Copou – Piata Eminescu – Tg. Cucu – A. Panu – Podu Ros – sos. Nicolina – Rond CUG II si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 16
n Traseul 42: Rond Pacurari – Piata Eminescu – Tg. Cucu – A Panu – Podu Ros – sos. Nicolina – Rond CUG II si retur. Frecventa: 5 minute. Numar de vehicule: 16.

Comentarii