RATP: Abalasei decapitat, Gherca uns director plin

joi, 15 decembrie 2005, 00:00
3 MIN
 RATP: Abalasei decapitat, Gherca uns director plin

Directorul RATP a fost zburat ieri din functie. In locul lui Neculai Abalasei a fost numit Maricel Gherca, pina acum director la „Autobuzul”. Primarul Gheorghe Nichita a incercat sa faca aceasta schimbare fara sa il zdruncine prea tare pe Abalasei. Acesta va face parte din noua echipa de conducere a regiei, fiind director de exploatare. Tot din echipa de conducere va face parte si Cristi Stoica, actualul inginer-sef al RATP. Acesta va ocupa functia de director tehnic si investitii.
„Este mai tinar”
Schimbarea din functie a directorului de la RATP nu a fost tocmai o surpriza. In ultimele luni, Nichita s-a aratat nemultumit de activitatea directorului de la RATP. Reprosurile care i-au fost aduse au vizat managementul lipsit de performanta si haosul care se regaseste in transport. Picatura care a umplut paharul a fost pana de curent de la inceputul saptaminii care a paralizat circulatia tramvaielor si a troleelor jumatate de zi. Insa prilejul de care s-a folosit Nichita pentru a-l demite pe Abalasei a fost fuziunea celor doua societati, RATP si „Autobuzul”. „Dintre cei doi directori trebuia ales unul. Cel care va conduce va fi Maricel Gherca. Este mai tinar, are rezultate mai bune. Este un om care cunoaste transportul in comun deoarece provine din aceasta unitate”, a declarat primarul Gheorghe Nichita. Abalasei s-a abtinut sa faca declaratii presei despre schimbarea sa din functie. „Domnul director nu vrea sa faca nici un fel de comentariu”, a spus purtatorul de cuvint al RATP.
Ce vrea sa faca noul sef
Demiterea lui Abalasei a avut loc in urma unei sedinte a CA care a durat aproape trei ore. La sedinta au participat si primarul Gheorghe Nichita, Mihai Chirica – directorul tehnic al Primariei, dar si Victorel Lupu – directorul economic al Primariei. Schimbarea din functie a actualului director al RATP a fost votata de toti membrii consiliului, inclusiv de Neculai Abalasei. „Practic, imediat dupa semnarea hotaririi CA, voi fi noul director al regiei. Nu pot sa spun ca ma bucur. Va fi foarte greu pentru ca te lupti cu morile de vint”, a precizat Maricel Gherca. In timpul discutiilor celor prezenti la sedinta, sediul regiei a fost reconectat la energie electrica, dupa ce fusese deconectat saptamina trecuta din cauza datoriilor. „Nu cred ca am eu vreo contributie cu reconectarea sediului la curent”, a zimbit Gherca. Acesta a punctat insa principalele masuri pe care le are in vedere pentru imbunatatirea transportului public local. „In perioada imediat urmatoare va trebuie sa urmarim atent modul in care se va rezolva problema datoriilor cu E.ON Moldova. De asemenea, cu sprijinul Primariei, va trebui sa incepem efectiv sa implementam noul plan de transport”, a precizat noul director al RATP. La rindul sau, primarul a declarat ca il va sprijini pe noul director pentru a imbunatati transportul in comun. „Primaria va trebui sa dea o mina de ajutor in vederea maririi veniturilor deoarece RATP se afla in concurenta neloiala cu operatorii de maxi-taxi, care nu respecta contractele de concesionare”, a mentionat Nichita. Primarul a mai spus ca a calculat datoriile pe care Primaria le are catre RATP. Acestea se ridica la 85 miliarde lei. Din aceasta suma, 18 miliarde reprezinta datorii din perioada 2004-2005. „Vom incerca sa prindem in bugetul viitor o parte din sumele restante. Vom stabili si o suma clara de care va beneficia regia pentru facilitatile acordate pensionarilor”, a adaugat Nichita.
Un calculatorist in fruntea tramvaielor
Maricel Gherca este absolvent al Facultatii de Automatizari si Calculatoare. Si-a inceput cariera in RATP in 1986, ca electrician auto, lucrind la intretinere masini-unelte. Ascensiunea sa a inceput in 1991, dupa ce a absolvit facultatea la seral. Atunci a fost numit inginer la compartimentul „Exploatare”. „Am ocupat aceasta functie timp de un an, dupa care am devenit sef de formatie la tramvaiele ITB si Timis. Acest post l-am ocupat pina in 1996”, si-a amintit Maricel Gherca. Tot in acel an a fost schimbat din aceasta functie si numit sef de formatie la tramvaiele Tatra. Un an mai tirziu, in 1997, a fost promovat sef depou tramvaie Tatra. Urmatorul pas in cariera lui Gherca a fost in 2000. „Atunci am fost numit sef la serviciul Tehnic. Aceasta functie am ocupat-o pina in 2002, cind am fost numit inginer-sef al regiei de transport”, a continuat noul director al RATP. Timp de doi ani, Maricel Gherca a ocupat functia de inginer-sef al RATP, dupa care, in 2004, a fost numit director la „Autobuzul”. (Mariana ZBERIANU)

Comentarii