RATP si privatii maxi-taxi si-au impartit „cascavalul” traseelor

vineri, 14 ianuarie 2005, 00:00
3 MIN
 RATP si privatii maxi-taxi si-au impartit „cascavalul” traseelor

Dupa mai mult de trei luni de incertitudine, noul plan al transportului public iesean pare sa produca primele efecte. Cei patru operatori privati de maxi-taxi au ajuns la un acord cu reprezentantii RATP in privinta impartirii traseelor de autobuz si a celor rapide de microbuz. „Traseele de autobuz vor fi acoperite de microbuze doar pina in momentul in care in Iasi vor ajunge autobuzele cumparate in urma licitatiei care va avea loc pe data de 28 ianuarie”, a declarat Maricel Gherca, director „Autobuzul”. Dupa cele mai optimiste termene inaintate de specialistii regiei de transport, primele 50 de autobuze noi vor ajunge in Iasi la inceputul lunii august. Pina atunci, firmele private si „Autobuzul” vor imparti cele 11 trasee de autobuz.
Privatii cer introducerea unei clauze de 2 milioane euro
La negocieri s-a stabilit, de asemenea, ca fiecare traseu sa fie deservit de un singur operator, pentru o mai corecta administrare. „Vom incerca ca pe traseul 28 sa circule un singur operator, iar in privinta lui 44 exista inca discutii intre RATP si «Fila Tur» pentru ca regia vrea si ea traseul”, a mai spus Pristavu. „Ruta M13 este echivalenta actualului 123. Diferenta este ca de acum vom intra pe b-dul Carol in dreptul magazinului Super Copou”, a precizat Pristavu. Traseul M14 va inlocui actualul 121, iar M16 va fi corespondent lui 111. In momentul aplicarii noului plan de transport, traseul 47, Copou – Tatarasi va disparea. Noul plan de transport va deveni functional odata ce va fi aprobat de Consiliul Local (CL). Deocamdata, este sigur ca acest contract de asociere dintre operatorii privati si RATP nu va fi discutat in sedinta CL de pe 17 ianuarie. Operatorii privati sint nemultumiti ca nu li se asigura garantii pentru perioada in care trebuie sa inchirieze traseele de la RATP. „Noi am cerut sa ni se acorde despagubiri de 2 milioane euro, pentru fiecare firma, in cazul in care nu ni se respecta perioada de inchiriere a traseului, iar partenerii nostri de la RATP nu au fost de acord”, a declarat Pristavu. Cei de la RATP considera pretentia privatilor aberanta. „Le-am cerut sa-si revizuiasca punctul de vedere pentru ca o astfel de cerere nu va fi aprobata niciodata de Consiliul Local”, a incheiat Gherca. In aceste conditii, forma finala a contractului de asociere va fi discutata abia in sedinta CL din februarie, iar noile trasee vor deveni operabile de-abia la sfirsitul lunii, in cel mai bun caz. (Cezar PADURARIU)
Cum se impart traseele
1. Firma Minibus
Trasee rapide:
M13: Bucium – Primaverii – Tirgu Cucu – Sarariei – Oastei – b-dul Carol – Triumf
M14: Dacia – Pasaj Nicolina – B-dul Socola – Iulius Mall – Vasile Lupu – Tatarasi Sud
M16: A.N.L. Metalurgie – Splai Bahlui – Gara
Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:
Traseul 19: Canta – Gara – Podu Ros – Rond CUG 1
Traseul 27: Tatarasi Sud – Metalurgiei – Poitiers – CUG 1
Traseul 28: Piata Alexandru cel Bun – Pasaj Nicolina – Podu Ros – A. Panu – Piata Eminescu
2. Firma Prodan:
Trasee rapide:
M11: Dacia – Pasaj Nicolina -Rond CUG 2
M12: Piata Eminescu – Pod de Fier – Eternitate – Aurel Vlaicu
M15: CUG – Pasaj Nicolina – Gara – Billa
3. Firma Auto Vlad
Trasee rapide:
M10: CUG – Pasaj Nicolina – Tudor – Vasile Lupu – Ciurchi – Tatarasi Sud
Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:
Traseul 18: Pacurari – Piata Eminescu – Bucsinescu – Vasile Lupu – str. Ciurchi
Traseul 30: Canta – Gara – Pod de Piatra – b-dul Socola – Bucium
4. Firma Fila Tur
Trasee autobuz pe care vor circula microbuze:
Traseul 29: Tomesti – Baza 3 – Primaverii – Tomesti
Traseul 44: Piata Dacia – str. Tabacului – Rond CUG 1
5. RATP
Traseul 20: Tirgu Cucu – Piata Eminescu – Pacurari – Metro
Traseul 28: Piata Alexandru cel Bun – Pasaj Nicolina – Podu Ros – A. Panu – Piata Eminescu
Traseul 34: Paun – Motel – Bucium
Traseul 46: Pacurari – Piata Eminescu – Tirgu Cucu – Tudor Vladimirecu – b-dul Socola – Buciumt

Comentarii