Saptamina aceasta se decide daca iesenii vor scapa curind de calvarul rutier de pe liniile de tramvai

duminică, 27 ianuarie 2008, 21:29
2 MIN
 Saptamina aceasta se decide daca iesenii vor scapa curind de calvarul rutier de pe liniile de tramvai

Licitatia pentru reabilitarea a aproximativ 16 kilometri de sina de tramvai este pe ultima suta de metri. RATP asteapta in cursul acestei saptamini raspunsul de la BERD pentru desemnarea firmei cistigatoare. In cursul saptaminii trecute, regia de transport a trimis la BERD detalii cu privire la firmele care s-au inscris la licitatie.

Directorul Maricel Gherca a declarat ca una dintre firme, respectiv Alpine Mayreder Austria, nu a trimis documente suplimentare cu privire la experienta in lucrari de reabilitare si modernizare a sinei de tramvai. "Noi am cerut detalii in ceea ce priveste lucrarile executate de ei pina acum, unde, ce solutii au fost aplicate, dar nu am privit un raspuns. Ca atare, firma a fost respinsa", a explicat Maricel Gherca.

Oficialii RATP au precizat ca urmatoarea etapa consta in incheierea contractului cu firma care va fi declarata cistigatoare. "Speram ca, pina la sfirsitul lunii ianuarie, sa incheiem contractul, iar din februarie sa inceapa lucrarile la calea de rulare. Urmeaza sa stabilim tronsoanele cu care vom incepe, planurile de circulatie", a adaugat Gherca.

Directorul regiei a afirmat ca are in plan reabilitarea sinei de tramvai intr-o prima faza pe tronsoanele Billa – Arcu -Gara, pasarela Alexandru cel Bun si zona Tirgu Cucu, adica in total aproximativ 1,8 kilometri sina de tramvai. Circulatia tramvaielor nu va fi intrerupta total, lucrarile urmind sa fie efectuate pe cite un singur fir. "Va fi aplicata o solutie moderna, cu trei straturi de izolatie, fonica dar si vibro-absorbanta", a specificat Gherca.

In total, din imprumutul de 15 milioane euro de la BERD vor fi modernizati circa 16 kilometri cale de rulare. Lucrarile ar urma sa fie finalizate in aproximativ doi ani. Tot din imprumutul BERD ar urma sa fie modernizata si sina de pe tronsoanele Moara de Foc – Gara si Elena Doamna – Palat.

In cursa pentru cele 15 milioane de euro au mai ramas trei firme: Martin Rose din Austria, Swietelski din Germania si Colas Rail din Franta. In timp ce Colas a venit cu subcontractant, respectiv firma CF Colas, firma din Germania s-a prezentat la licitatie in asociere cu Retrom Pascani si Euroconstruct Trading 98.

Oficialii regiei de transport au precizat ca firma care va fi declarata cistigatoare se va ocupa, pe linga modernizarea sinei de tramvai, si de schimbarea cablurilor de alimentare, si de montarea de macazuri automatizate.

Comentarii