Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Sefii RATP ar trebui sa aiba nasuri ca Pinochio

Inca o aminare la santierul din Dacia

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +
    Inchiderea santierului RATP din Dacia a fost aminata pentru a treia oara in doua luni. Lucrarile trebuiau finalizate la sfirsitul lunii iunie, dar RATP a cerut acum trei saptamini o prelungire de 15 zile, pentru a face ultimele «retusuri». Acum, reprezentantii regiei sustin ca mai au nevoie de inca doua saptamini ca sa termine lucrarile. „Am terminat de betonat tot aliniamentul si calea de rulare din rond. Acum se taseaza piatra sparta de linga sinele din rond, pentru ca in acolo va fi montat pavaj, nu se va asfalta. Santierul nostru este aproape incheiat, apoi incep asfaltarile“, a explicat Cristi Stoica, director tehnic al RATP.
    De partea celalta, seful „Citadin“ sustine ca deja s-a apucat de lucru in zona si apreciaza ca la mijlocul saptaminii viitoare vor incepe lucrarile de asfaltare. „Am inceput sa montam borduri. Eu cred ca miercuri noapte vom incepe sa turnaam asfalt, iar lucrarile de finisare le vom face in cursul zilei, ca sa nu incurcam prea mult traficul in zona“, a explicat Catalin Neculau, directorul „Citadin“. Acesta a apreciat ca pina la jumatatea lunii august se vor incheia lucrarile la calea de rulare, iar pina in septembrie intregul bulevard va fi complet refacut. „Din momentul in care incepem sa asfaltam, avem doua luni termen final de executie. Apoi vom vom termina de montat bordurile si se vor reface trotuarele“, a adaugat Neculau. Primele discutii pentru reabilitarea caii de rulare pe ruta Piata Alexandru - Rond Dacia au inceput in 1999, iar lucrarile propriu-zise au demarat in 2001. La vremea respectiva, valoarea proiectului a fost apreciata atunci la 35 miliarde lei. Bugetul total al lucrarii din Dacia, dupa cinci ani de santier a ajuns insa la 110 miliarde lei.
    Cum s-au tocat zeci de miliarde
    1999-2005: Primele discutii despre reabilitarea sinei pe tronsonul Dacia-Alexandru au inceput in 1999. Discutiile cu BERD pentru finantarea proiectului nu au ajuns la nici un rezultat, insa ideea a ramas in picioare. Primul proiect se schiteaza in 2000 si viza refacerea a 5,23 km sina. Incep sa se monteze borduri care sa separe calea de rulare de traficul auto, iar liniile sint inaltate pentru a nu se inunda calea de rulare. In 2001-2002 continua lucrarile cu inlocuirea si inaltarea a 500 metri sina, pentru ca se constata ca bordurile montate aduna apa pe calea de rulare. In 2003 se decide demolarea bordurilor din cauza ca traficul auto fusese sufocat. Un an mai tirziu, cei 500 de metri de sina sint coboriti la nivelul carosabilului, iar bordurile montate cu trei ani in urma sunt scoase. In toamna anului 2005 mai ramin 1,36 km cale simpla de rulare de inlocuit.
    De la declaratii triumfatoare la scuze jenante

    2006
    u In luna martie se reiau lucrarile, iar sefii regiei anunta termenul de finalizare pentru 30 iunie. „Daca vremea va fi favorabila, probabil ca vom termina lucrarile mai devreme“, Maricel Gherca, directorul RATP (Ziarul de Iasi - 7 martie 2006).
    u Cu doua saptamini inainte de data finalizarii, RATP anunta ca se incadreaza in termen. „Daca reusim sa schimbam sina in acest weekend, cred ca la sfirsitul saptaminii viitoare se poate turna beton si pe al doilea fir. Apoi mai ramine de asfaltat zona, lucrare care insa nu depinde de noi“, Adrian Mihai, purtator de cuvint al RATP (Ziarul de Iasi - 15 iunie 2006)
    u Inainte de termenul final anuntat, RATP mai cere ingaduinta doua saptamini. „Au fost zile cind a fost prea cald, sau zile cind a plouat si nu s-a putut lucra“, Adrian Mihai, purtator de cuvint al RATP (Ziarul de Iasi -
    5 iulie 2006).
    Acum sefii regiei anunta ca mai au nevoie de inca doua saptamini. „Intr-o saptamina, cel mult doua, finalizam lucrarile“, Cristi Stoica, director tehnic RATP (Ziarul de Iasi - 22 iulie 2006)

    © Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

    Ultima ora

    editorial

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Pavel LUCESCU

    Cine profită de madam Şoşoacă

    Campania care urmează la Iaşi nu trebuie să devină un circ de tip Şoşoacă, decât dacă vrem să ne batem joc de viitorul acestui oraş. Nu vreau să spun că madam SOS România ar trebui ignorată, ci că n-ar fi rău dacă am încerca să înţelegem mai mult ce are în cap când vine vorba de viitorul oraşului şi mai puţin ce vrea ea să ne vândă, adică scandal.

    opinii

    Roboţi

    Codrin Liviu CUȚITARU

    Roboţi

    Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    George ŢURCĂNAŞU

    Despre discursul regionalist din Moldova (II)

    Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

    Spărgătoarea de coduri

    Bogdan ILIESCU

    Spărgătoarea de coduri

    Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

    pulspulspuls

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă?

    Un mare mister tace şi face pe piaţa politichiei locale în această perioadă, stimaţi electori: cine va face listele de candidaturi de la parlamentarele din toamnă la liberalii ieşeni? 

    Caricatura zilei

    La reciclat pet-uri și doze

    Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

    Cumpara editia digitala

    Vremea in Iasi

    Curs valutar

    Parteneri

      Intrebarea zilei

      Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

      vezi raspunsuri