Sefii RATP ar trebui sa aiba nasuri ca Pinochio

Subtitlu

sâmbătă, 22 iulie 2006, 00:13
3 MIN
 Sefii RATP ar trebui sa aiba nasuri ca Pinochio

Inchiderea santierului RATP din Dacia a fost aminata pentru a treia oara in doua luni. Lucrarile trebuiau finalizate la sfirsitul lunii iunie, dar RATP a cerut acum trei saptamini o prelungire de 15 zile, pentru a face ultimele «retusuri». Acum, reprezentantii regiei sustin ca mai au nevoie de inca doua saptamini ca sa termine lucrarile. „Am terminat de betonat tot aliniamentul si calea de rulare din rond. Acum se taseaza piatra sparta de linga sinele din rond, pentru ca in acolo va fi montat pavaj, nu se va asfalta. Santierul nostru este aproape incheiat, apoi incep asfaltarile“, a explicat Cristi Stoica, director tehnic al RATP.
De partea celalta, seful „Citadin“ sustine ca deja s-a apucat de lucru in zona si apreciaza ca la mijlocul saptaminii viitoare vor incepe lucrarile de asfaltare. „Am inceput sa montam borduri. Eu cred ca miercuri noapte vom incepe sa turnaam asfalt, iar lucrarile de finisare le vom face in cursul zilei, ca sa nu incurcam prea mult traficul in zona“, a explicat Catalin Neculau, directorul „Citadin“. Acesta a apreciat ca pina la jumatatea lunii august se vor incheia lucrarile la calea de rulare, iar pina in septembrie intregul bulevard va fi complet refacut. „Din momentul in care incepem sa asfaltam, avem doua luni termen final de executie. Apoi vom vom termina de montat bordurile si se vor reface trotuarele“, a adaugat Neculau. Primele discutii pentru reabilitarea caii de rulare pe ruta Piata Alexandru – Rond Dacia au inceput in 1999, iar lucrarile propriu-zise au demarat in 2001. La vremea respectiva, valoarea proiectului a fost apreciata atunci la 35 miliarde lei. Bugetul total al lucrarii din Dacia, dupa cinci ani de santier a ajuns insa la 110 miliarde lei.
Cum s-au tocat zeci de miliarde
1999-2005: Primele discutii despre reabilitarea sinei pe tronsonul Dacia-Alexandru au inceput in 1999. Discutiile cu BERD pentru finantarea proiectului nu au ajuns la nici un rezultat, insa ideea a ramas in picioare. Primul proiect se schiteaza in 2000 si viza refacerea a 5,23 km sina. Incep sa se monteze borduri care sa separe calea de rulare de traficul auto, iar liniile sint inaltate pentru a nu se inunda calea de rulare. In 2001-2002 continua lucrarile cu inlocuirea si inaltarea a 500 metri sina, pentru ca se constata ca bordurile montate aduna apa pe calea de rulare. In 2003 se decide demolarea bordurilor din cauza ca traficul auto fusese sufocat. Un an mai tirziu, cei 500 de metri de sina sint coboriti la nivelul carosabilului, iar bordurile montate cu trei ani in urma sunt scoase. In toamna anului 2005 mai ramin 1,36 km cale simpla de rulare de inlocuit.
De la declaratii triumfatoare la scuze jenante

2006
u In luna martie se reiau lucrarile, iar sefii regiei anunta termenul de finalizare pentru 30 iunie. „Daca vremea va fi favorabila, probabil ca vom termina lucrarile mai devreme“, Maricel Gherca, directorul RATP (Ziarul de Iasi – 7 martie 2006).
u Cu doua saptamini inainte de data finalizarii, RATP anunta ca se incadreaza in termen. „Daca reusim sa schimbam sina in acest weekend, cred ca la sfirsitul saptaminii viitoare se poate turna beton si pe al doilea fir. Apoi mai ramine de asfaltat zona, lucrare care insa nu depinde de noi“, Adrian Mihai, purtator de cuvint al RATP (Ziarul de Iasi – 15 iunie 2006)
u Inainte de termenul final anuntat, RATP mai cere ingaduinta doua saptamini. „Au fost zile cind a fost prea cald, sau zile cind a plouat si nu s-a putut lucra“, Adrian Mihai, purtator de cuvint al RATP (Ziarul de Iasi –
5 iulie 2006).
Acum sefii regiei anunta ca mai au nevoie de inca doua saptamini. „Intr-o saptamina, cel mult doua, finalizam lucrarile“, Cristi Stoica, director tehnic RATP (Ziarul de Iasi – 22 iulie 2006)

Comentarii