Un tramvai torpila s-a ciocnit cu alte doua tramvaie

joi, 23 martie 2006, 01:51
3 MIN
 Un tramvai torpila s-a ciocnit cu alte doua tramvaie

Eroare umana?
Politistii sositi la fata locului nu au stabilit deocamdata cauza exacta a accidentului. „Din primele cercetari, tramvaiul 13 (n.r. – circula pe ruta Copou – Tatarasi) a avut o coliziune cu un autoturism in timp ce cobora Copoul. Se presupune ca vatmanul ar fi pierdut controlul vagonului. Probabil s-a pierdut cu firea, nu a mai frinat, a prins viteza, a trecut prin statie la Romtelecom fara sa opreasca, a acrosat alte trei autoturisme si s-a ciocnit cu tramvaiul 1 care era oprit in intersectia cu strada Arcu. In urma impactului puternic, tramvaiul 1 s-a ciocnit cu tramvaiul 3 (Gara -Dancu), care mergea din Piata Unirii spre Gara. Vatmanului i se va intocmi dosar penal“, a declarat Constantin Mindru, inspector in cadrul Politiei Rutiere Iasi, care a adaugat ca e foarte posibil ca vatmanul sa fi comis o eroare.
Vatmanul: „Deodata m-am panicat. Nici una dintre cele trei frine nu mai functiona“

Pe de alta parte, Adrian Afrasinei, vatmanul in virsta de 28 de ani, care conducea tramvaiul 13, declara ca a fost o problema tehnica. „Coboram dinspre Copou cind, in dreptul Colegiului National, am vrut sa frinez pentru a nu intra in tramvaiul din fata mea. Deodata, m-am panicat. Nici una dintre cele trei frine nu mai functiona. Apasam in van, dar nu a fost chip ca vreuna sa functioneze. Ma gindeam numai la calatori, caci erau citiva. Nu am avut cum sa evit impactul cu tramvaiul ce astepta in intersectie. Conduc de doi ani acest tramvai. Au mai fost probleme tehnice de-a lungul timpului, dar nimic grav pina acum“, ne-a povestit, de pe patul de spital, Afrasinei.
„Tramvaiul are trei sisteme de frinare“
Reprezentantii RATP sustin ca sistemul de frinare pneumatic (hidraulic) se actioneaza in cazuri de urgenta si este cel mai sigur. „Tramvaiul are trei sisteme de frinare. Unul electrodinamic, unul pe baza de patina si un al treilea pneumatic. De obicei se folosesc primele doua. Cind este actionat cel din urma, practic tramvaiul ingheata pe sine“, a explicat Adrian Mihai, purtator de cuvint in cadrul RATP. Acesta s-a ferit a preciza cauza accidentului si a aproxima valoarea pagubelor produse. „Este posibil sa fie o defectiune tehnica, dar se poate sa fie si vina vatmanului. Se va stabili o comisie de expertiza tehnica, iar in urma raportului facut de aceasta vom sti cu exactitate cauza producerii accidentului“, a mai spus Mihai. Dupa cum sustine acesta, in cazul in care vatmanul va fi gasit vinovat, el va fi nevoit sa acopere valoarea pagubelor. „Posesorii masinilor avariate vor fi despagubiti din asigurari. Doua din cele trei tramvaie au fost avariate destul de grav. Vor fi reparate toate trei, insa costurile vor fi destul de mari, chiar de ordinul sutelor de milioane de lei. Daca vatmanul este gasit vinovat, va suporta cheltuielile“, ne-a mai precizat Mihai.
Un second-hand de 500 de euro adus in urma cu 8 ani din Germania
„Tramvaiul torpila“ care a produs accidentul a fost achizitionat de RATP in 1998. „Vagonul a fost adus din Germania si este second-hand. Pentru el s-au platit 500 de euro“, a incheiat purtatorul de cuvint al RATP. In urma accidentului produs de cele trei tramvaie, citiva calatori au ajuns la spital. „Cinci raniti cu virste intre 18 si 44 de ani au ajuns la noi. Toti erau policontuzionati, dar nu suferisera leziuni grave. Dupa ce au fost vazuti de catre ortopezi, acestia au fost redirectionati catre Spitalul „Sf. Spiridon“ in vederea efectuarii si altor investigatii“, a precizat dr. Tudor Ciuhodaru, medic coordonator in cadrul Spitalului de Urgente. Un al saselea pacient a fost internat in Clinica Maxilo-Faciala din cadrul Spitalului „Sf. Spiridon“ suferind leziuni in zona fetei. Primarul Gheorghe Nichita a convocat aseara in jurul orei 22:30 o sedinta-fulger. La discutii au participat reprezentanti din cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca, RATP si seful Politiei Rutiere. „Tramvaiul torpila“ a fost sigilat si dus in Tirgu Cucu, unde va fi pazit pina dimineata, cind va incepe o ancheta pentru stabilirea cauzelor care au produs accidentul. (Dan MINDRUTA, Ada GRAJDEANU)

Comentarii