Unde va baga RATP 15 milioane de euro

Subtitlu

luni, 05 iunie 2006, 22:19
2 MIN
 Unde va baga RATP 15 milioane de euro

Consilierii locali au dat ieri o prima unda verde imprumutului de 15 milioane euro pentru modernizarea liniilor de tramvai din Iasi. In prioritatiile conducerii RATP pentru acesti bani au fost incluse sase tronsoane de cale de rulare, care necesita investitii imediate. Modernizarea acestora va incepe de indata ce banii vor veni de la BERD si dupa ce consultantii bancii vor analiza proiectele inaintate de regie.
In urma acordului de ieri, Primaria va imprumuta de la BERD suma de 15 milioane euro, adica echivalentul a 525 miliarde lei. Pentru anul in curs, in contul acestei sume au fost propuse pentru refacere sase tronsoane de cale de rulare: Gara-Arcu-Muzicescu, Muzicescu-Continental, Hotel Continental-Filarmonica, Gara-Moara de Foc, Arcu-Bacinschi-Silvestru si Pasaj Alexandru. Conducerea RATP a propus pentru modernizarea acestora folosirea aceleiasi solutii ca in Dacia – Alexandru. „Se pune izolatie la sine pentru a impiedica apa sa se infiltreze, se toarna beton, iar apoi asfalt, spre deosebire de solutia «clasica», cu traverse si piatra de pavaj. Intr-adevar, este mai scump, dar este de o calitate net superioara”, a explicat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca proiectele propuse de regie urmeaza sa fie analizate de consultantii BERD. „Specialistii lor vor analiza solutiile propuse de noi sau vor propune unele noi. Speram sa vina cit mai repede sa discutam”, a adaugat Gherca. Din calculele facute de sefii RATP, reabilitarea unui kilometru de sina ar costa aproximativ 1 milion de euro.
Consilierul local Constantin Axinia sustine ca exista si o firma din Franta care ar putea fi interesata de transportul local din Iasi. „Sint profilati pe lucrul cu material rulant, cai ferate si implicit cu cai de rulare pentru tramvai. Saptamina aceasta voi avea o intilnire cu ei la Bucuresti, urmind ca, in functie de programul lor, in maximum doua saptamini sa vina la Iasi”, a afirmat consilierul Constantin Axinia. Acesta a adaugat ca specialistii francezi de la „Alstrom” vor putea identifica si alte solutii de finantare a acestor lucrari si pot oferi consultanta in managementului transportului public.

Comentarii