Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

De ce este tapiţeria din mijloacele de transport în comun atât de urâtă

GALERIE
download
  • download
- +

Indiferent de mijlocul de transport în comun preferat, fie că este autobuz, metrou, tramvai sau tren, toate au acelaşi lucru în comun: materialul care îmbracă scaunele este inestetic, rareori lăsând o impresie bună asupra călătorilor.

Potrivit BBC, acestea sunt câteva aspecte care "scuză" înfăţişarea tapiţeriei:

Scuza 1: Constrângerile de proiectare

Materialul trebuie să fie durabil (cel puţin câţiva ani), uşor de curăţat, să reziste la pete, dar să le şi "ascundă" - materialul trebuie să pară curat, chiar dacă nu este. Cel mai important: trebuie să fie sigur pentru călători: focul, fumul şi procesul de ardere pot fi fatale pentru oameni, în special la câţiva metri sub pământ, într-un tunel prost ventilat, scrie Medafax.

Din fericire, există un supermaterial care salvează ziua: mocheta, faimoasa "îmbrăcăminte" a scaunelor din mijloacele de transport în comun din Marea Britanie.

Scuza 2: Procesul de proiectare

Un design pentru un nou vagon de cale ferată este o mare provocare pentru o firmă de design precum Wallace Sewell, iar un vagon updatat de tipul Tube nu este genul de sarcină tipică pentru un designer textil.

În schimb, majoritatea designerilor lucrează pentru companii private sau linii mici municipale. Deci, modelul, ca bun civic, nu este o prioritate primordială.

Munca pentru un model tipic implică proiectorul autobuzului sau vagonului, producătorul scaunului, o echipă de design (internă sau externă) şi reprezentanţi ai sistemului de transport - uneori 3 - 4 reprezentanţi din fiecare grup lucrează la design.

Potrivit directorului de Vânzări în Transport al Camira Fabrics, James Newton, procesul poate dura între 18 luni şi 2 ani. Deci, cu o asemenea durată de timp, rareori mai contează aspectul tapiţeriei.

Scuza 3: Moda este trecătoare

Materialele şi ţesăturile folosite în mijloacele de transport încearcă să urmeze trendul, la fel ca orice alte mărfuri, cu nume mari de artişti şi designeri luptându-se să creeze următoarea mochetă clasică. Dar când trendurile în modă sunt subevaluate, la fel este şi modelul tapiţeriei scaunul din tren sau metrou.

Problema este că trendurile în modă nu sunt la fel de rezistente ca materialul necesar acestui tip de tapiţerie, care poate rezista cel puţin un deceniu. Moda este efemeră.

Achitare: Când este făcut bine, este foarte bine

Standardele după care este creat orice model de tapiţerie pentru autobuze aparţin transportului în comun din Londra.

Mochetele din Londra sunt atât de populare, încât modelele, cele moderne şi istorice, sunt disponibile la vânzare, pentru public. Deşi pare improbabil ca cineva să poarte haine cu modelele tapiţeriilor din metrou sau tramvai, este de reţinut faptul că britanicii sunt, în mod inexplicabil, înnebuniţi după trenuri.

Cu siguranţă, într-o zi ne vom uita în urmă la modele tapiţeriilor din autobuz şi le vom considera clasice şi veşnice precum blugii skinny.

Descopera.ro

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

Intrebarea zilei

Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

vezi raspunsuri