Secretul „Puiului galben”: producătorii ieșeni explică pas cu pas metoda. „Nu e nimic nesănătos”. Ce spun autorităţile sanitare locale?
Scandalul “Puiului vopsit” a stârnit un val de reactii critice din partea marilor (...)
citeste totvineri, 29.03.2024
Sunt printre puţinii sau printre mulţii cărora nu le face plăcere să colinde prin magazine, dar de nevoie o fac. De când cu revenirea recesiunii parcă totul e amorţit. Lipsesc clienţii, lipsesc şi mărfurile sau sunt de prostă calitate, fiind exagerat de scumpe pentru astfel de vremuri.
Însă de ceva vreme am ajuns la concluzia că poate ne merităm soarta. Am intrat recent într-un mic magazin de cartier. În primă fază am avut un şoc, arăta ca un depozit nearanjat. Acolo un singur angajat! Mi-a zâmbit galeş de după tejghea, dar nu s-a obosit să se ridice de pe scaun. La o asemena atitudine am şi uitat ce căutam, drept pentru care am plecat. Am fost nevoit să intru într-un magazin auto. Şi acolo o atmosferă de apăsătoare tristeţe, fără serviabilitate şi fără promptitudine. Firesc am renunţat!
Până recent eram încântat că unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de supermarketuri are un magazin în apropiere. Cândva parcă a fost altfel, dar astăzi rafturile sunt fără suficiente produse, legumele sunt ofilite, gardianul îţi stă tot timpul în cale, iar pentru te miri ce cumpărături pierzi timp preţios. Nimeni nu-ţi sare în ajutor, chiar dacă vede că te plimbi de colo – colo în căutarea a ceva. Mă indispun doar dacă intru în acest magazin. Drept urmare, nu mai cumpăr din nicio altă locaţie a acestui lanţ. Merg la unele, chiar dacă mai scumpe, doar ca să le evit pe acestea.
Am intrat şi în filiale ale celor câtorva bănci cu care am de-a face. Funcţionarii sunt de-a dreptul nefericiţi. Doamnele care oferă asistenţă arată de obicei obosite şi se grăbesc de parcă ar fi într-o continuă întârziere. Şeful de filială are de obicei biroul în spate, nu face mai nimic, dar afişează o atitudine ce-ţi spune că este prea important şi prea ocupat pentru a se ridica să-şi ajute colegii. Nimeni nu e mulţumit, cu atât mai puţin clienţii.
Tuturor acestor companii ţin să le spun că, în ciuda a ceea ce le spun firmele de PR ori departamentele de marketing, problema lor nu este că au nevoie de mai mulţi clienţi noi, ci mai întâi ar trebui să încerce să-i păstreze pe cei vechi.
Cât de mult cheltuie pe publicitate? Câte programe de marketing încearcă să finanţeze? Cât timp alocă discuţiilor despre atragerea de clienţi? Dacă şi-au petrecut ultimii câţiva ani plângăndu-se de lipsa finanţărilor pentru a atrage noi clienţi, atunci, da, au irosit timp preţios. Pentru că, ce moment poate fi mai potrivit decât o recesiune pentru a te concentra pe problemele interne şi a îmbunătăţi lucrurile cu care ai rămas? Extinderile s-au amânat, punctele de lucru s-au închis şi angajaţii au fost concediaţi. Ce altceva au mai făcut?
În locul şedinţelor despre suspendarea extinderii şi a amânării campaniilor de marketing, timpul ar trebui alocat discuţiilor despre experienţa clientului. Nu despre serviciul pentru clienţi - asta-i prea puţin şi prea simplu. Adevărul simplu este că niciodată o companie care n-a pierdut un client, n-a dat faliment. Şi vă gândiţi că o singură persoană nemulţumită nu înseamnă prea mult? Exclus!
Fiecare dintre noi din postura de client sau de observator extern poate alcătui o lista cu multitudinea de nemulţumiri pricinuite fie şi de banalele mersuri la cumpărături. Iar acesta e un alt semn al unei altfel de crize, pe lângă cea morală care tinde să se cronicizeze.
Ing.dr.ec Traian Dobre
Cuvinte cheie: + economie de piata, Traian Dobre
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Amenzi de 100.000 € dacă îți vinzi casa prea ieftin. Ce sumă trebuie să ceri pentru a nu fi anchetat
Cu câte sute de lei crește pensia la recalculare? Cum diferă sumele după județ? Anunț oficial
Profesor condamnat pentru agresarea sexuală a unei eleve. Daune de 35.000 de lei de achitat minorei
Apare un nou tip de concediu plătit în România. Cine va putea beneficia de el
Discriminarea persoanelor cu chelie devine infracțiune în Franța
Liviu Dragnea a mai înființat o firmă. Domeniul-cheie în care fostul lider PSD vrea să facă bani
Un tânăr motociclist a murit după ce s-a izbit de un cap de pod la Chicerea
VIDEO Puștan de 12 ani, filmat conducând un BMW prin Verești/Suceava
Trei copii au ajuns la spital după ce un copac a căzut peste mașina în care se aflau
IMAGINEA ZILEI: fața occidentală a aeroportului Iași după ce s-a deschis marelui public
4,25 milioane de dolari pentru cel mai scump medicament din lume
Bulevardul Socola, închis pe jumătate. Pe unde au fost deviate autobuzele
VIDEO PRIMELE IMAGINI cu craterul format de prăbușirea dronei, la 8 km de Brăila
Prognoză meteo pentru luna aprilie: Temperaturi peste cele normale. În ce zone sunt anunțate ploi
Ciucă se gândește la o confruntare cu Ciolacu la alegerile prezidențiale
Miroslava – comuna cea mai mare și cea mai bogată din regiune. Încotro? (P)
Gamificarea: o aventură magică la școala primară Lorelay! (P)
Este videochatul o nouă cale către independența financiară a fetelor? (P)
Dealer de droguri cu sute de comenzi, iertat de judecători: „A făcut progrese în plan spiritual”
Lovitură în Podu Roş: trei tineri au jefuit maşina de îngheţată. O greşeală minora a şoferului
Pavel LUCESCUCine profită de madam Şoşoacă |
Alexandru CĂLINESCUDistrugerea statuilor |
pr. Constantin STURZUDe ce este atât de aspru Postul Mare? |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
Un mare mister la liberalii ieşeni: cine va primi de la Bucale pâinea şi cuţitul listelor din toamnă? |